Demoty

Napisane przez dnia 17 października, 2014 w Dzieci | Brak komentarzy

Aktywność w ciąży

Generalnie czas ciąży jest dość szczególny i wiele kobiet wykorzystuje go na wprowadzenie zdrowych nawyków do życia. Przede wszystkim zaczyna się tutaj od pewnych zmian w diecie, które są niezbędne, aby dziecko rozwijało się zdrowo. Poza tym warto również zwrócić uwagę na aktywność fizyczną. Pewne ćwiczenia ciążowe nie tylko wpływają korzystnie na zdrowie fizyczne i psychiczne kobiety, ale również i dziecka.



Dla kobiety będących w ciąży…

Dla kobiety będących w ciąży najbardziej polecane są między innymi spokojne ćwiczenia rozciągające, a także relaksacyjne oraz szybki marsz czy pływanie. Dobra może być również jazda na rowerku stacjonarnym oraz korzystanie ze steppera. Wiele ciężarnych decyduje się również na aerobic, jednak taki bez skoków. Aerobic pobudza bowiem pracę serca oraz płuc, a przy tym wzmacnia mięśnie oraz stawy. Innym typem ćwiczeń, który to można wykonywać w owym czasie są lekkie ćwiczenia, które to rozwijają mięśnie oraz korygują postawę. Jednym z najprzyjemniejszych typów gimnastyki są różne ćwiczenia w wodzie. Bardzo dobrze w ciąży działają wodne ćwiczenia jak pływanie czy wodny aerobic, ponieważ w wodzie odczuwamy jedynie 10% normalnej wagi. Możemy dzięki temu dłużej ćwiczyć. Taka aktywność w wodzie przy tym nie obciąża stawów. Można wybrać również jogę. Jeżeli zdecyduje się na ów rodzaj ćwiczeń, to wybierzmy takie zajęcia, które to będą między innymi przeznaczone dla kobiet będących w ciąży.

Ważnym punktem też codziennej gimnastyki powinny stać się ćwiczenia wzmacniające miednicę, a więc tak zwane ćwiczenia Kegla. Szczególnie zwróćmy uwagę na takie ćwiczenia po 38 tygodniu ciąży (tutaj), aby jeszcze lepiej przygotować się do porodu. Pamiętajmy, że zwiększenie aktywności fizycznej w ciąży korzystnie wpłynie na nasze samopoczucie i zdrowie, więc warto poświęcić jej trochę czasu.

Cena waluty

Wykresy walut - 50 ostatnich notowań
CHF - Frank szwajcarski
Wykres kursu waluty CHF

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>